Sunday, January 31, 2010

REHAT DALAM KESABARAN..

Meniti kehidupan ini, kadang-kadang kita rasa kuat menempuh segalanya. Dan kadang-kadang kita lemah dan hampir tersungkur. Kadang-kadang kita berputus asa. Kadang-kadang lambat juga kita bangkit dari kejatuhan. Kadang-kadang kita bersemangat..Kadang-kadang juga kita hilang punca..Dan kadang-kadang itu berterusan. Silih berganti, positif dan negatifnya, naik dan turunnya, sedih dan gembira..Apa yang penting, perjalanan hidup ini harus disuburkan dengan ketaqwaan, redha, dan SABAR..

“Dan (sifat-sifat yang baik itu) tidak akan dianugerahkan kecuali kepada orang-orang yang sabar dan tidak akan dianugerahkan kecuali kepada orang-orang yang mempunyai keberuntungan yang besar.” (Fussilat : 35)

3 comments:

Cikgu Nizam ( Al muqammul amin) said...

salam.... alahai cg nampak sodih jer mendengar nye...
" dasar kebahagian itu, terletak pada yang pertama: Allah meredhai Hidup cg, yang kedua: orang yang berada di sekeliling cg, redha dengan kehadiran cg,yang ketiga: cg sendiri meredhai hidup cg sendiri, dan yang ke empat: cg harus mempersembahkan satu keberhasilan pada masyarakat yakni sekolah cg"...

Kebahagiaan cikgu ada pada diri cikgu sebenarnya...

koreksi kebahagian dan pamirkan dengan penuh ikhlas, insyaallah pasti akan menghasilkan jiwa yang tenang...

kata ahli falsafah
" makan itu kesenangan satu hari, perjalanan kesenangan satu minggu,perkahwinan kesenagan satu bulan,harta benda adalah kesenangan satu tahun, sedangkan iman adalah kesenanagan seumur hidup"..

syuhadah zawawi said...

sabar juga adalah kebahagian..tq

Unknown said...

konklusinya = sabar