Friday, August 5, 2011

Ramadhan Ini...

Setahun berlalu..dari Ramadhan lepas dan kembali ke Ramadhan tahun ini, Alhamadulillah, pujian syukur pada ALLAH, Tuhan sekalian alam yang telah memanjangkan umurku dalam dua nikmat terbesar iaitu nikmat IMAN dan nikmat ISLAM..

Setahun berlalu...dari Ramadhan lepas dan kembali ke Ramadhan tahun ini, blog ini baru disapa oleh tulisan tuannya yang sekian lama menyepi dari dunia penulisan...

Setahun berlalu...Ramadhan lepas yang kesunyian di kala datangnya waktu berbuka, dan Ramadhan ini mungkin sedikit seri menyapa dengan ditemani suami dan anak bersama..

Setahun berlalu..Ramadhan lepas yang hadirnya jasad dalam rahimku, dipelihara dan dilindungi ALLAH sekalipun diuji hampir gugur dari tempatnya, dan RAmadhan ini diuji lagi dengan jasad yang keluar dari rahimku terpaksa berada di hospital untuk rawatan susulan..

Ramadhan lalu dan Ramadhan ini, tidak lepas dari pentarbiyahan ALLAH yang mahu menjadikan diriku dan orang sekelilingku terus dekat dengan NYA..Semoga di akhir RAmadhan ini di anugerahkan ketaqwaan kepada NYa..

No comments: