Monday, May 24, 2010

Rangkuman semua..

Alhamdulillah..Setelah 2 minggu berpanas sepanjang hari di sekolah dengan ketiadaan elektrik, ALLAH kurniakan kemudahan lagi untuk terus merasai nikmat teknologi hari ini.. Syukur ya ALLAH (^_^)

Post kali ni merangkumkan semua yang tak sempat terluah di sini, selama blog ini terus dibiarkan bersawang..hehe

SELAMAT HARI IBU

buat semua insan yang bergelar ibu especially my ma, you are so special for me.. Thank you ALLAH kerana memilih rahimnya sebagai tempat untuk aku berada, memilih dia sebagai insan yang membesar dan mendidik aku, yang mengenalkan aku akan keagungan dan kebesaranMu, membawa aku ke jalan perjuangan..Terima kasih ma..

“Dan kami perintahkan kepada manusia agar berbuat baik kepada kedua orang tuanya. Ibunya telah mengandungkannya dengan susah payah, dan melahirkannya dengan susah payah pula. Masa mengandung sampai menyapihnya(mencerai susu) selama tiga puluh bulan, sehingga apabila dia (anak itu) telah dewasa dan umurnya mencapai empat puluh tahun, dia berdoa, “Ya Tuhanku, berilah aku petunjuk agar aku dapat mensyukuri nikmatMu yang telah Engkau limpahkan kepadaku dan kepada orang tuaku, dan agar aku dapat berbuat kebajikan yang Engkau redhai, dan berikanlah aku kebaikan yang akan mengalir sampai kepada anak cucuku. Sungguh, aku bertaubat kepada Engkau dan sungguh aku termasuk orang muslim.” (Al-Ahqaf :15)


Semoga aku anak yang solehah pada pandanganMu dan dia..QURRATUN 'AIN..

SELAMAT HARI GURU

“Cuba bayangkan andai tinggal selangkah lagi langkah kita untuk memasuki syurgaNya..Datang satu suara, “Nanti dulu Ya Allah! Jangan benarkan cikgu itu masuk ke syurga. Kalau Kau ingin tahu, cikgu ini tidak pernah menegur kesilapanku. Dia hanya mengajar aku ilmu dunia. Dengan ilmu itu, aku semakin jauh dariMu.. Kehadirannya hanya untuk mengajar..Cukup bulan dapat gaji..Tapi akhlak kami tetap rosak..”


Selamat hari guru semua guru-guru di Malaysia. Apapun, this is my first time, sambutan hari guru sebagai seorang guru..Hmm, nothing special. cuma terkenangkan betapa susahnya guru-guru saya yang pernah mendidik saya suatu ketika dulu.. Mungkin saya ni tak nakal sangat, tapi nasib dapat anak murid nakal..hehe..


Yang paling best, teringat kata-kata pensyarah saya, "What you give, you get back.." Jadi,hari ni saya dapat balik apa yang saya buat pada cikgu saya, pelajar saya buat pada saya..huk huk huk..tergelak sendiri juga bila saya marah pelajar saya baca komik masa saya mengajar. Yela, dulu, cikgunya ni juga baca komik time dalam kelas..


Apapun, mesej di atas sekali tu, kawan saya kirimkan kepada saya. Mesej yang cukup besar peringatannya..Thanks my fren..Semoga mendidik ni, bukannya sekadar melepaskan batuk di tangga..Tapi betul-betul mendidik anak pelajar supaya menjadi insan yang mengenal ALLAH dan berakhlak mulia..


LASTLY..


Happy holiday (^_^)/


Semoga setiap derap langkahku ini dalam redha dan kasih sayangMu ya ALLAH...


2 comments:

Unknown said...

Satu lagi... happy wedding day... :)

syuhadah zawawi said...

hehe..