Tuesday, October 14, 2008

Oh DIRI..

Oh, DIRI....

Aku tidak boleh sesekali down, kerana aku akan mempengaruhi semua orang..
Aku tidak boleh lemah, kerana ia boleh melingkupkan satu perjuangan,
Aku tidak boleh sakit-sakit, kerana aku harus bertenaga untuk meneruskan perjuangan,
Aku tidak boleh menangis, kerana aku bakal melemahkan banyak tenaga yang lain,
Aku tidak boleh bermuka masam, kerana aku perlu bergaul dengan semua orang,
Akademik aku tidak boleh lemah, kerana semua orang menilai aku,
Aku kena sentiasa tenang, agar orang lain tidak gelabah,
Kadang-kadang aku perlu tegas, tapi ramai yang memandang aku garang,
Kadang-kadang aku kena lembut, tapi ramai mengatakan aku tidak tegas pula,
Aku kena tingkatkan ilmu, kerana aku sering ditanya dan dirujuk,
Aku perlu tingkatkan pergantungan aku pada ALLAH, kerana aku tahu tiada siapa mahu memikul apa yang aku pikul sekarang....

Sungguh, aku lemah meniti kehidupan dengan taklifan yang cukup berat yang perlu dipikul..

Aku buang rasa lemah aku walaupun aku sangat tidak berdaya..
Aku buang kesedihan aku walaupun aku terasa sangat ingin mengalirkan air mata..
Aku buang rasa tertekan pada diri aku, walaupun ia sangat memberatkan kepala..
Aku buang rasa sakit aku, walaupun kadang-kadang aku tak mampu menahannya..

Inilah aku..
Aku kadang-kadang keletihan menjalani kehidupan ini, namun kadang-kadang aku begitu bersemangat untuk menghadapi hari-hari yang mendatang..

"Ya ALLAH, andai aku berlebihan dalam urusan dunia ku, maka KAU ampunilah aku..Ya ALLAH, Engkau Maha mengetahui apa yang aku rasa, maka luaskan rahmat dan kasih sayangMu pada ku agar hatiku penuh dengan namaMu..cukuplah Engkau bagiku..cukuplah Engkau bagiku..”

syauqah syuhada’

No comments: