Friday, October 17, 2008

Tarbiyah PRK..


"Wahai Muhammad,kobarkanlah semangat para mukmin untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar di antara kamu, nescaya mereka dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang (yang sabar) diantara kamu nescaya mereka dapat mengalahkan seribu orang kafir, kerana orang-orang kafir itu adalah kaum yang tidak mengerti" (Al-Anfal: 65)



Pesan Saidina Umar kepada Saad bin Abi Waqas, "Kita menang kerana mereka melakukan kemaksiatan kepada ALLAH. Andai kita melakukan kemaksiatan kepadaNya, maka tiada kekuatan kita untuk melawan kehebatan musuh.."



Maka, buat diriku dan insan-insan yang sedang berjuang di medan tarbiyah PRK, mudahan diri masing-masing tidak lalai dengan dunia dan elakkan diri dari melakukan kemaksiatan..Mereka ada HEP, kita hanya ada tenaga yang sedikit untuk melawan, mereka cukup kewangan, kita kekeringan sumbangan..Mereka punya kuasa yang besar, tapi kita hanyalah rakyat yang berstatus pelajar..andai kita melupakan ALLAH, maka pada siapa lagi kita sandarkan pergantungan kita..Semoga kemenangan milik ISLAM..InnALLAHa Ma'ana..

"Nantikan Kemenangan janjiNya..Jika bukan disini, ingatlah sabda Nabi SAW, kemenangan sebenar adalah akhirat. PRK ladang tarbiyah. Disini tepat menuai, hasilnya taqwa+redha ILAHANA. Sifat berhajat kepada kemenangan itu, ia menjaga Hablumminallah wa hablumminannas..Mari jundullah, kita usahakan SOLAT AWAL WAKTU, DIRIKAN SOLAT JEMAAH kerana akan mewujudkan kebersamaan dan mengilangkan keAKUan. MENJAGA PERCAKAPAN agar tidak lagho,keji dan sakiti orang lain. JAGA PERGAULAN jauhi maksiat. SOLAT HAJAT,SELAWAT dan BACAAN QUNUT NAZILAH..Semoga kemenangan milik kita.."

1 comment:

Unknown said...

Mintak lebenaran untuk copy dan paste.. Jzkk ukti