Tuesday, October 28, 2008

Sakit itu adalah tarbiyah..


Allah berfirman kepada Malaikat: “Pergilah kamu kepada hambaKu, timpakanlah berbagai macam ujian kepadanya kerana AKU ingin mendengar suaranya (doa).”

Alhamdulillah, Allah masih lagi kurniakan nikmat kesihatan itu kepada saya hari ini walau masih lagi berbekas rasa sakit semalam..Sakit yang ALLAH kurniakan ini mengingatkan saya akan diri saya yang semakin lalai dan lupakanNya. Betapa ALLAH merindukan rintihan saya yang mungkin sudah tidak selunak suatu ketika dulu.. dan ALLAH ujikan saya dengan kesakitan sehingga saya hanya mampu menyebut ‘ALLAH’. Tidak tertahan rasanya..Bagaimanalah rasa sakit menghadapi sakaratul maut..ALLAHUAKBAR! DariNya sakit itu datang dan padaNya jugalah kuasa penyembuh..

Mudahan saya tidak termasuk dalam golongan orang yang hanya mengingati ALLAH ketika susah sahaja sedang dalam kesenangan terus lalai dan melupakanNya..Ya ALLAH, betapa besarnya kasih sayang Mu kepada hamba..Dalam kelalaian diingatkan supaya kembali kepadaNya..ALLAHUAKBAR! Nikmat ALLAH yang mana boleh manusia dustakan?? Semoga saya dan kalian termasuk dalam golongan orang yang bersyukur…

No comments: