Friday, October 10, 2008

Sifir PRK

PRK..PRK..PRK..
Masih saya ingat seorang sahabat saya meminta kami buat sifir PRK..Biar dalam kepala masing-masing penuh dengan PRK..

1 X PRK = PRK
2 X PRK = PRK PRK
3 X PRK = PRK PRK PRK…

Berbelit lidah nak sebut..kalau sampai 10 kali? Penat duk bilang PRK saje..Apapun satu usaha yang bagus dalam mengingatkan semua orang akan kehadiran PRK yang akan muncul bila-bila masa lagi..Gendang dah nak dipalu, tak kan nak terus melesu..Kalau kemenangan yang diinginkan, mana boleh semua orang bergoyang kaki menantinya jatuh bergolek di depan mata..

Peluang ALLAH bagi depan mata, ruang juga ada..namun, tak ramai yang sedar dan mahu bangkit untuk memenangkan golongan yang sepatutnya menang..siapa golongan tu?? Tepuk dada tanya iman, tepuk kepala susah ati, tepuk pipi sedar diri!

Atau masih tidak tahu ape itu PRK? Penyu Rebus Kampung? Penghayatan Ramadhan Kampus? Pak Rahim Kentot?........Kalau masih tak tahu apa itu PRK, sila daftar keluar dari universiti sekarang juga..

”Wahai Tuhan sama ada engkau lembutkan hati-hati mereka untuk kami sebagaimana kamu lembutkan besi untuk Nabi Daud, dan kamu menundukkan mereka seperti Kamu tundukkan bukit bukau, gunung ganang untuk Nabi Sulaiman ataupun Kamu lipat balik rancangan jahat mereka supaya berpatah balik ke atas mereka sendiri, dan Kamu hancur leburkan pakatan mereka dan kacau bilaukan kumpulan mereka dan goncangkan pendirian mereka dan Ya Allah turunkan bendera mereka rapat ke bumi, Wahai Tuhan yang tetap hidup yang mentadbir urusan makhluknya, Wahai Tuhan yang mempunyai keagungan dan kemuliaan, sesungguhnya Engkau berkuasa di atas tiap-tiap sesuatu..Ameen.”


No comments: